Thursday, February 19

melcu' de dupa tejghea

Fact 1: Farmaciile şi-au dezvoltat enorm în ultimii ani componenta de supermarketuri pt sănătate (adică substanţele pe care le amestecă ei acolo în spate acoperă din ce în ce mai puţin din cifra de vânzări)

Fact 2: Acolo unde e vorba de produse pe raft, gata ambalate şi cu preţul pe ele mintea noastră de consumatori ce suntem s-a obişnuit (sau a fost obişnuită, nici nu mai contează) cu hypermarketurile şi supermarketurile unde totul funcţionează. 

Întrebare: Aţi observat că durează 15 minute să cumperi o periuţă de dinţi şi nişte Strepsils de la farmacie?!

Eu nu înţeleg care e sistemul - că văd calculatoare, văd coduri de bare, văd cititoare de coduri de bare. Nu înţeleg cum poate să dureze un sfert de oră să-mi cumpăr 3-4 produse care nu necesită reţetă, producţie, ambalare, nimic într-un loc unde totul este automatizat. 

Îmi scapă mie ceva? Pe bune . . . mă gândesc că îmi lipseşte mie o piesă extrem de importantă a puzzle-ului. Pentru că în caz contrar o să fac implozie din lipsă de explicaţii pentru fenomenul ăsta. Sunt cu ochii pe el de vreo 5 luni - special nu merg la aceeaşi farmacie de 2 ore. Şi aşa sunt toate. E incredibil!

Pe bune, are cineva 'inside information'?

7 comments:

Anonymous said...

Cel mai probabil tine de sistemul de stocuri: presupun ca majoritatea lanuturilor farmaceutice tin evidenta produselor "la gramada", adica nu diferentiaza intre o periuta de dinti si o cutie de medicamente; lucrul asta cuplat cu faptul ca majoritatea opereaza pe un sistem centralizat (adica pot afla daca intr-o alta farmacie din lant se afla un anumit medicament) inseamna ca trebuie la fiecare vanzare sa updateze stocul, lucru care dureaza. Cel putin pe aici asa e.

mărie said...

Ăsta chiar ar putea fi un motiv. Eu nu văd decât că e automatizat . . . cât de bine automatizat nu am de unde şti. Probabil trebuie să ţină stocurile la comun pentru anumite medicamente . . .

Cred că ne-am obişnuit şi noi să se mişte totul cu viteza luminii, ceea ce nu e neapărat bine dar asta e altă discuţie :)

Tnx de input

Sandra G said...

Mai avem noi o teorie, care ia in calcul cantitatea de calmante cu sau fara reteta la dispozitia farmacistelor... Serios! Uita-te la ele sa vezi cat de apatice si "mate" sunt toate.... :))

mărie said...

Bwahahahaha . . . adevărul este că dacă nici ele nu ştiu să combine substanţe active, nu ştiu cine ştie.

Adrian Mihalcioiu said...

Vezi tu marie, toate in viata au un rost. Daca nu te oprea doamna la farmacie 15 minute in fiecare zi, cine stie unde ajungeai ... te putea lovi mertanul ala care a trecut pe rosu doamne fereste.

Mirel Baiat de Curte said...

Eu am stat 20 de minute sa imi iau o ceara de par din supermarket.. acum trebuie sa rabd daca nu mai am magazinul de pe colt..

Anonymous said...

Ca om care a strans 200 de ron pe cardul Sensiblu, cunoscatorii stiu ca iti trebuie coaie pentru asta, va sfatuiesc sa cumparati produse farmaceutice din farmaciile de cartier. Va multumesc.